08 Ekim, 2025

UÇAK MOTORU MESELESİ


Karmaşık teknolojik bir üretim, makine, cihaz, araç planlanıp, yapılırken bütün parçalarının aynı yerde yapılması düşünülemez, bu beklenmez de...
İkinci endüstri devrimiyle beraber bu tür üretimler proseslere bölünüp, bazı parçaların dışarıdan temin yoluyla alınıp sisteme eklenme metodu uygulanmıştır ki gerek maliyet, gerekse üretim hızı açısından akılcı yöntemdir.
Bu üretim yöntemi sebebiyle, mesela çok bilindik otomobil markalarının motoru da dahil bazı parçaları başka markalardan, üreticilerden alınıp monte edilir.
Ancaaakkk...
Uluslararası stratejik bir üretim işine giriyorsanız ve üretiminizin stratejik bir parçası varsa, dışa bağımlıysa, bunun temini üretim üzerinde baskı unsuru olarak kullanılabilecek veya temin edilememesi halinde üretiminiz duracak, yatırımınız atıl hale gelecekse, durum farklı olur.
İşte planlama aşamasında önce bu stratejik parçanın temini veya üretiminden başlanır. Diğer üretimlerle beraber ya bu stratejik parçanın üretimini de planlayıp sizin yapmanız veya alternatif temin yerleri ve yöntemleri bulmanız gerekir.
İşte bizim motoru temin edilemeyen KAAN uçağımızın ve Altay Tankımızın durumu bu yanlış üretim planlamasına kurban edilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel insanlarla söylenen güzel sözler hiç bir zaman israf değildir. Yeter ki yürekten ve samimiyetle söylensin.
Sevgiyle kalın